Вашата кошница е празна!
Добра статия. Придаването на стойност е страхотна точка, но изисква време. Въпреки, че не е валидно за всички ниши и бизнеси, изграждането на бранд отнема доста време. А задържането му още повече - около 3 - 5 години.
Ако притежавате собствен бизнес или се занимавате с маркетинг, реклама или нещо в тази сфера, сигурно думата "брандинг" много често попада в полизрението ви. Около тази дефиниция, често се наблюдават различни определения и объканост. Преди десетилетия, под марка се разбираше името, знакът, символът или елементите, с които различаваме продуктите или услугите на една фирма на пазара. Днес, тази тема е малко по-сложна и на по-психологично ниво.
Марката – това е усещането, което потребителят има, когато чуе или види името на фирмата или услугата ви. Разбира се, че клиентите ви ще запомнят името и цвета на логото ви, след като известно време редовно са използвали вашия продукт или услуги. Това, което прави различа вашата фирма е какво правите, каква облага носите на потребителите си и каква е вашата мисия. Марката е обръщението към клиентите и тя им показва какво да очакват от продуктите и услугите ви. Чрез различни стратегии, вие можете да изградите силно име на пазара и да бъдете предпочитана марка. Нека дадем пример със себе си.Ние от Модико сме лидер на пазара за иновативни продукти, специализирана в производството на печати, консумативи и машини за изработка на печати, използвайки технология щадяща околната среда Sun Stamper.Нашата мисия е да предлагаме на клиентите функционални решения с дълготрайна експлоатация на достъпни цени . Нашата марка , лого и послание, вече са стигнали до много хора, които са наши дългогодишни клиенти и сме се превърнали в разпознаваем бранд на пазара. Ето няколко важни елемента , върху които, според нас , трябва да помислите, когато сте на старта на развитието си и искате да се издигнете на пазара:
В основата на вашата марка е логото . То е израз на професионализъм, увереност, то е вашата идентичност. Това как още в началото преставите фирмата си на потенциалните си клиенти е доста определящо и за бъдещето и просъществуване. Замислете се за форма, цвят, фигура на логото,която ви описва и има връзка с дейността ви. Още при стартирането на дейност, преценете разходите за това , които не е препоръчително да пренебрегвате. Намирането и наемането на добър графичен дизайнер, който да се погрижи за изработката на лого е изключително важно. Той ще ви проектира и създаде точно това, което си представяте. Така ще покажете на пазара професионализъм и стил.
Каква стойност показвате на потребителите си? Какво е "нещото" заради, което клиентите ще купуват без да мислят твърде много? Успявате ли вашата марка да стигне до целевата аудитория? Как се представяте на новите потребители? Какви са коментарите на вашите клиенти? Марката ви отразява ли ценностите , които желаете? - ето върху тези въпроси можете да размишлявате в началото,при създаване на марката и логото. Отношението ви и вашият подход към хората са много важни. Имайте стандарт на поведение, да изразяване. Правете всичко със стил. Отношението към социалните проблеми също са под внимание от потребителите. Когато подкрепяте някаква социална кауза или участвате,например, в екологични проекти, вие изразявате свойте ценности, загриженост и показвате, че не го правите просто, за да приберете парите. Можете да създадете рекламни кампании с мото или да подкрепите логото си с мотивиращо изречение като "Нека бъдете промяната, която искате да видите в дръгите" или "За едно по-добро бъдеще" ,което можете да добавите към логото. Това със сигурност ще направи впечатление на околните, а дори може да ги вдъхновите.
Рекламирането на бранда ви е много важно, защото именно това е главният начин да стигнете до целевата група потребители. Така, че трябва да се опитате да се набивате на очи,но в същото време да не прекалявате, и по най-тактичен начин, клиентите да "попият"вашите послания. Можете да се рекламирате с печат върху листовете на фирмени тефтери, на торбичките, които клиентите използват при покупка на стока, чрез етикети и други. Хубаво е да добавяте нещо любопитно като "Аромата, който ни сближава" или "Дарове от природата" . Ние от Модико можем да проучим и изработим, специално за вашата фирма, креативен дизайн за флайери, брошури и рекламни папки, с който можете да се популяризирате. Инвестицията в изработката на печат, също е добра. От 2015г. от Модико въведохме нова серия печати NOMO, който можем да изразботим в различни атрактивни цветове и форми, съчетани с вашето фирмено лого. При използването на фирмен печат можете да спестите доста средства, тъй като са за по-дългосрочно използване, а и ще ви е лесно да подпечатвате различни видове материали и да се разпространявате.
Ние от Модико смятаме, че е изключително важно за една фирма да създаде и изгради правилно мнение и картина в съзнанието на клиентите. Това щепривлече лоялни и дългосрочни потребители, който ще ви имат доверие и ще вярват във вашия смисъл. А с това, рано или късно, успехът ще дойде.