Вашата кошница е празна!
Супер статия!
Въпреки, че днес в този забързан живот повечето бизнес разговори се извършват чрез различни посредници като телефон, имейл и фейсбук, има правила, които трябва да спазвате при живото общуване. Когато става дума за бизнес етикет, разбираме правила и норми на поведение в бизнес сферата. Всички се стремим да бъдем безупречни, затова е необходимо да спазваме някои правила, характерни за бизнес разговорите. Не бива да се подценява проявата на бизнес етикета. Когато владеете добри обноски в тази сфера, говори за Вашия имидж и може да Ви отвори и нови врати. Ето кои са основните 5 правила, които не бива да игнорирате, когато сте на бизнес среща.
Всяка бизнес среща трябва да започне и да приключи с ръкостискане. Този жест говори за професионализъм и сериозно отношение. Китката трябва да бъде стегната и ръката уверено подадена. Освен това поздравът е изключително важен. Поздравявайте всичките си колеги, които видите. Много често се случва да нямате настроение, но добрият етикет е много важен в бизнес средите. Когато става въпрос за бизнес среща е добре да използвате думи като „Здравейте“, „Приятно ми е“, „Благодаря Ви“ или „Радвам се“. Тези думи са задължителни и не ги подценявайте. Не забравяйте да проучите с кого се срещате. Често високостоящите личности носят титли като професор, доктор, доцент и така нататък. Научете каква длъжност има човекът, с който се срещате, защото много от тях държат да се спомене, когато се обръщате към тях. Това говори за Вашия професионализъм и затова, че сте отговорни.
Често се случва в даден разговор, да избягате от съществената част на срещата. Бъдете изключително концентрирани. Когато знаете за какво е срещата и искате да постигнете определена цел, шегите не са подходящи или излишната информация. Ако сте планирали обяд, общите приказки са подходящи, но не и за самата среща.
Когато сте на среща с идеята да се подписва договор, не забравяйте да носите със себе си фирмен печат или личен. Необходим е при кореспонденция с бизнес партньори. Печатът говори за професионално ниво и сериозно отношение към бизнеса. Ние от Модико предлагаме огромно разнообразие от печати. Едни от тях са фирмените печати. Изберете подходящ за Вас и Вашата фирма от нашите модели. На сайта ни може да намерите кръгли, овални и правоъгълни печати, джобни печати, датници и дори и писалка с печат. Изберете това, което отговаря най-много на бизнеса Ви и това, което Ви отличава.
Закъсняването на среща не говори никак хубаво за Вас. Необходимостта да бъдете точни не подлежи на коментар. Да, днес хората са много забързани, защото са затрупани с куп задачки. Но трябва да ценим времето си. Когато закъснявате определено единственото, което ще си спечелите неуважение. Независимо 5 или 7 минути, показвате незачитане на чуждото време. Винаги по-добрият вариант е да отидете по-рано на срещата. Не се изненадвайте защо родителите Ви от малки са държали да бъдете точни навсякъде. Тази дисциплина Ви помага и днес. Научете се ефективно да разпределяте своето време.
Когато сте преминали към бизнес обяд, значи се стремите към по-приятелски отношения. Все пак не забравяйте, че е бизнес обяд. Не сте се срещнали, за да говорите за личния си живот. Когато сте домакини, нашият съвет е да настоявате Вие да платите. Разбира се, ако сте поканени, оставете да Ви почерпят. Но говорейки за бизнес етикет, поделянето на сметката не добър вариант. Не забравяйте да приберете телефона в джоба си, обърнете внимание на партньора си. Преди да започнете да се хранете, изчакайте да сервират на всички.
Не подценявайте тези 5 етикета по време на бизнес срещите Ви. Докажете, че сте интелигентни и отговорни във всяко едно отношение. Създайте една комфортна атмосфера, в която стоящите отсреща да се чувстват сигурни да осъществят тази комуникация. Не забравяйте да носите своя фирмен печат, когато отивате не среща.
Определено полезна статия. Етикетите при бизнес срещите и тези с клиенти са ключови за съвместната работа. Много често се случва да правим грешно впечатление, което ни изиграва лоша шега.
Определено полезна статия. Етикетите при бизнес срещите и тези с клиенти са ключови за съвместната работа. Много често се случва да правим грешно впечатление, което ни изиграва лоша шега.