5 етикета при Бизнес среща

Публикувано от Християна Иванова 08/02/2018 0 Коментари Блог,

Въпреки, че днес в този забързан живот повечето бизнес разговори се извършват чрез различни посредници като телефон, имейл и фейсбук, има правила, които трябва да спазвате при живото общуване. Когато става дума за бизнес етикет, разбираме правила и норми на поведение в бизнес сферата. Всички се стремим да бъдем безупречни, затова е необходимо да спазваме някои правила, характерни за бизнес разговорите. Не бива да се подценява проявата на бизнес етикета. Когато владеете добри обноски в тази сфера, говори за Вашия имидж и може да Ви отвори и нови врати. Ето кои са основните 5 правила, които не бива да игнорирате, когато сте на бизнес среща.

 

1.Ръкостискане

 

Всяка бизнес среща трябва да започне и да приключи с ръкостискане. Този жест говори за професионализъм и сериозно отношение. Китката трябва да бъде стегната и ръката уверено подадена. Освен това поздравът е изключително важен. Поздравявайте всичките си колеги, които видите. Много често се случва да нямате настроение, но добрият етикет е много важен в бизнес средите. Когато става въпрос за бизнес среща е добре да използвате думи като „Здравейте“, „Приятно ми е“, „Благодаря Ви“ или „Радвам се“. Тези думи са задължителни и не ги подценявайте. Не забравяйте да проучите с кого се срещате. Често високостоящите личности носят титли като професор, доктор, доцент и така нататък. Научете каква длъжност има човекът, с който се срещате, защото много от тях държат да се спомене, когато се обръщате към тях. Това говори за Вашия професионализъм и затова, че сте отговорни.

 

2.Забравете за празните приказки

 

Често се случва в даден разговор, да избягате от съществената част на срещата. Бъдете изключително концентрирани. Когато знаете за какво е срещата и искате да постигнете определена цел, шегите не са подходящи или излишната информация. Ако сте планирали обяд, общите приказки са подходящи, но не и за самата среща.

 

3.Фирмен печат

 

Когато сте на среща с идеята да се подписва договор, не забравяйте да носите със себе си фирмен печат или личен. Необходим е при кореспонденция с бизнес партньори. Печатът говори за професионално ниво и сериозно отношение към бизнеса. Ние от Модико предлагаме огромно разнообразие от печати. Едни от тях са фирмените печати. Изберете подходящ за Вас и Вашата фирма от нашите модели. На сайта ни може да намерите кръгли, овални и правоъгълни печати, джобни печати, датници и дори и писалка с печат. Изберете това, което отговаря най-много на бизнеса Ви и това, което Ви отличава.

 

4.Не закъснявайте

 

Закъсняването на среща не говори никак хубаво за Вас. Необходимостта да бъдете точни не подлежи на коментар. Да, днес хората са много забързани, защото са затрупани с куп задачки. Но трябва да ценим времето си. Когато закъснявате определено единственото, което ще си спечелите неуважение. Независимо 5 или 7 минути, показвате незачитане на чуждото време. Винаги по-добрият вариант е да отидете по-рано на срещата. Не се изненадвайте защо родителите Ви от малки са държали да бъдете точни навсякъде. Тази дисциплина Ви помага и днес. Научете се ефективно да разпределяте своето време.

 

5.Не поделяйте сметката при бизнес обяд

 

Когато сте преминали към бизнес обяд, значи се стремите към по-приятелски отношения. Все пак не забравяйте, че е бизнес обяд. Не сте се срещнали, за да говорите за личния си живот. Когато сте домакини, нашият съвет е да настоявате Вие да платите. Разбира се, ако сте поканени, оставете да Ви почерпят. Но говорейки за бизнес етикет, поделянето на сметката не добър вариант. Не забравяйте да приберете телефона в джоба си, обърнете внимание на партньора си. Преди да започнете да се хранете, изчакайте да сервират на всички.

 

Не подценявайте тези 5 етикета по време на бизнес срещите Ви. Докажете, че сте интелигентни и отговорни във всяко едно отношение. Създайте една комфортна атмосфера, в която стоящите отсреща да се чувстват сигурни да осъществят тази комуникация. Не забравяйте да носите своя фирмен печат, когато отивате не среща.

Напишете коментар