Как да изберем лого за фирмата ни?

Публикувано от Modico Online 08/08/2016 0 Коментари Блог,

Как да изберем лого за фирмата ни?

 

Когато искате да стартирате Ваша фирма имате за много неща да помислите и направите – име на фирмата, регистрация на фирмата, планиране на целите и обвързването им с ресурсите ви - общо взето всичко. Ако вече сте ги направили е време да помислите и как да изградите имидж на компанията ви. А с какво може да започнете? Проектиране на Вашето корпоративно лого.

 Логото привлича вниманието, довежда до интерес към компанията Ви, остава в съзнанието и може да спомогне за превръщането на потенциалните Ви потребители в реални. Именно затова е важно да обърнем специално внимание за неговото изграждане, за да дадем добър старт на начинанието си.

 

Как да направите обаче този важен избор?

 

Ние, фирма „Модико“, сме специализирани в изработката на печати и всекидневно комуникараме с различни фирми. В тази връзка може да Ви дадем няколко съвета при избора на Вашето лого:

 

 

1. Проучете конкуренцията- хубаво е да се анализирате какво правят вашите конкуренти , как го правят , защо го правят и до какъв резултат е довело това. Може да откриете техен пропуск, върху който да се средоточите и да Ви изтреля на върха или пък да усвоите добра практика.

 

 

2. След като сте направили анализа на конкуренцията си задайте въпроса- С какво искам потребителите да свързват фирмата ми? Какви чувства искам да поражда логото у тях? След като отговорите на тези въпроси е време да се захващате за работа. В интернет може да намерите много статии затова как и кои изображения, цветове и шрифтове влияят зрително на хората. Например световната компания „Макдоналдс“ използва в логото си червения и жълтия цвят. Питате ли сте защо? Комбинацията от тези два цвята създава усеща у потребителите за топлина, а според някои теории възбужда също апетита.

 

 

3. Следващата стъпка е избор на шрифт. Шрифтът влияе подсъзнателно на зрителите, затова обърнете заслуженото му внимание. Ако желаете да създадете усещане за топлина и мекота може да използвате закръглени букви. Ръкописните шрифтовете от друга страна създават усещане за дружелюбност. Размерът също трябва да се има предвид- колкото по-малък е, толкова повече създава усещане за важност.

 

 

4. Формата на логото дава информация за фирмената идентичност. Днес повечето фирми не се ограничават до избора на една геометрична форма, а съчетават няколко. Както цветовете и шрифта, формата също оказва влияние върху емоциите на потребителите. Ъглова форма на вашето лого създава усещане за сила и професионализъм, триъгълното за мъжественост, а овалния дизайн – женственост и мекота.

 

 

Това може да го имате предвид също така при изработката на Вашия печат. Ние изработваме всекидневно фирмени печати за изграждането на Вашия позитивен фирмен имидж.

 

 

5. Логото въздейства повече, когато е иновативно. Когато правите проучване на конкуренцията внимавайте да не се повлияете и да изработите подобно на друга фирма лого. Освен че има възможност потенциалните Ви потребители да объркат Вашия бранд с друг, можете да си навлечете неприятности.

 

 

6. И завършваме с маркетинговия принцип използван в сферата на дизайна - KISS  (Keep it small and simple). Не забравяйте, че Вашата цел е да предадете посланието си на потребителите, затова то трябва да е просто, ясно, а за да бъде запомнено- кратко.

 

 

Напишете коментар